Un diari personal de les meves coses i del món

divendres, de juliol 02, 2004

Comentari del llibre : "En blanc i negre" .- Pilar Simó

Aquest llibre ha estat molt especial , moltes casualitats i alguna cosa màgica.
És un llibre que ja vaig dir m'el van regalar per Reis el meu germà Francesc i la seva companya Adriana, fins ara no l'he llegit, com sempre per falta de temps i un munt de llibres pendents per llegir.
L'escritora te una cosa en comú amb mi és nascuda l'any 1958 i jo l'any següent, tenim la mateixa edat practicament.
La protagonista la Maria Farreras te l'afició de col·leccionar fotografies i clasificarles per etapes o viatges que fa. Les fotografies més importants per ella les enganxa a l'àlbum gruixut de pell marró i la resta les guarda amb arxivadors . A l'àlbum en te 13 de fotografies, les més importants i que seran les que ella anirà recordant en el transcurs del llibre. Un capitol una foto, en total 13 capitols. Aquest fet per a mi ha estat molt especial ja que jo i les fotografies també tenim una relació. Les clasifico i faig albums molt treballats i plens de detalls , és com intentar tornar enrera amb el temps i recordar els anys viscuts o intentar veure com eren i vivien els nostres avantpassats buscar les meves àrrels.
Poc avans d'acabar el llibre fa una descripció del poble de la Maria , que per cert encara no se quin és, però crec que està situat a la provincia de Tarragona i concretament a la comarca del Priorat i aixó perquè anomena el camí a "l'Ermita de la Foia" i esclar això em deixa molt sorpresa perquè aquest camí el feia el meu pare quan anava al poble de la seva mare Torroja i perquè ell s'estimava molt aquesta terra.
M'agradaria molt explicar-li això a l'autora perquè a mi el llibre m'acompanyarà sempre, son moltes coses en comú que mai podré oblidar i també donar-li les gràcies per escriure'l .